World of UO
Ücretsiz Olarak Oyna login.worldofuo.com: 2593

Hayvan Eğitmenliği (Başlangıç Karakteri)

Ultima Online'a yeni başlayanlar için ve ilk kez Age of Shadows'u tadacak arkadaşlarımız için Hayvan Eğitmenliğini araştırdık. Gelin şöyle bir bakalım sizleri ilk karakterinizi yaratırken neler bekliyor.

Neden Hayvan Eğitmenliği

Oyuna başlarken para ihtiyacınız olacaktır, normalde diğer sınıflarda (Balıkçı, Katip, Savaşçı vb) çeşitli yollarla da para kazanmanız mümkün. Ama bir hayvan eğitmeni her zaman için paraya daha hızlı ulaşır, bu da oyunda tutunmanız için, hatta diğer sınıflarda karakterleri güçlendirmeniz için gerekli şeyleri size sağlar.

Oyuna Başlangıç


Oyunu yükledik, bağlantı programı Razoru yükledik, IP ve Port kısımlarını doldurup oyun giriş ekranına geldik. Buraya forumda "oyun hesapları" kısmından aldığımız hesabın kullanıcı adı ve şifresiyle giriş yaptık ve sunucumuzu seçtik.

Yeni bir karakter yaratmamız için sınıf seçmemizi söyler. Bu ekranda sağ altta bulunan ADVANCED'i seçerek yetenek seçme ekranına geliyoruz.

Eğitmenlik

Yukarıdaki gibi bir seçim yaparsak başlangıç olarak Animal Taming ve Veterinary yeteneklerimiz 50.0 olarak başlayacağız. İleri diyerek karakter seçme ekranına geliyoruz. Buradan isim veriyor, cinsiyetini, kıyafetlerini seçiyoruz. Son olarak başlangıç yerimizi de seçtikten sonra oyundayız!

Eğitmenlik

Bulunduğumuz yer Çalışma Alanı, sizin oyuna bir an evvel adapte olabilmeniz için her türlü imkan var. Şimdi Paperdoll yani Karakter Penceresi'nin sağındaki butonlardan SKILLS butonuna tıklıyoruz. Görüntüdeki gibi bir bölüm gelecek:

Eğitmenlik

Yeteneğin başında mavi bir buton varsa o yeteneği başka bir eşyaya gerek duymadan kullanabiliriz demektir. Animal Taming yazısının üzerinde farenin sol tuşuna basılı tutarak pencere dışına "Animal Taming" yazan kutucuğu çıkartıyoruz. Böylelikle ona iki defa tıklayarak kolaylıkla bu yeteneği kullanabileceğiz.

Karakter ekranındaki STATUS butonuna tıkladığımızda ise aşağıdaki gibi bir pencere çıkacaktır.

Eğitmenlik

Bu pencerede statlarımız en solda, yukarıdan aşağı doğru: Strength (Güç), Dextery (El çabukluğu) ve Intelligence (Zeka)'dır. Solundaki ok işaretlerine tıklarsak o statların gelmesini kilitleyebilir ya da farklı bir stat gelince düşecek şekilde ayarlayabiliriz.

Eğitmenlik

Çalışma alanında biraz ileride çalışma atları "Training Horse" bulunmakta. O bölüme geçiş yapıp boş bulduğumuz bir atın yanına geliyoruz. Yukarıda çıkarttığımız Animal Taming kutusuna iki defa tıklayarak atı işaretliyoruz. Kafamızda *Hayvanı Eğitmeye Başlar* yazıları çıktıysa çalışma başlamış demektir. Bu tekrarlar tamamlandıkça yeteneğimiz artacaktır.

Bir yeteneği 100.0 yapmak oldukça zaman isteyebilir. Örneğin Animal Taming'in 100.0 olabilmesi için yaklaşık 1 gün kadar çalışma atlarını eğitmeye çalışmalısınız. Haliyle tamamen oyuna bağlı kalmamanız için makro yaparak bir yandan farklı işlerle ilgilenip bir yandan karakterinizin güçlenmesini sağlayabilirsiniz.

Karakter ekranında sağdaki butonlardan OPTIONS'a tıklıyoruz. Burada sol altta yer alan ok işaretine tıklarsak çeşitli tuşlara atanmış görevleri göreceğiz. Bunların tamamını DELETE tuşuna sürekli basarak siliyoruz.

Eğitmenlik

Hiçbir kayıtlı tuş kalmadığı zaman ADD diyerek F1 tuşuna yukarıda görüldüğü üzere şu değerleri atıyoruz:

UseSkill -> Animal Taming
WaitForTarget
LastTarget

(LastTarget için seçim yerini göremeyen arkadaşlar sağ alttaki aşağı doğru olan oka tıklarlarsa görebileceklerdir)

APPLY diyerek seçimleri uyguluyor ve OK diyerek seçenekleri kapatıyoruz. F1'e bastığınız zaman az önce yetenek kutusundan eğitmeye çalıştığınız hayvanı tekrar eğitmeye başladığınızı göreceksiniz.

Makro Hazırlamak

Bu adreste verdiğimiz programlardan Razor ya da Makroman yardımıyla rahatlıkla makro hazırlarız.

Makroman yüklediyseniz programı çalıştırın, Klavye Tuşu -> F1 seçip Başlat demeniz yeterli, sürekli belli zaman aralıklarıyla F1'e basacaktır.

Razor ile makro yapmak için saatin yanında bulunan Razor simgesine iki defa tıklayıp razor program penceresini açın. Makrolar (Macros) kısmında Yeni (New) diyerek ve makromuza bir ad vererek sürekli tekrarlanacak işlemimizi yapmaya hazırlanıyoruz. Kayıt (Record) tuşuna bastıktan sonra yukarıda anlatıldığı gibi kutucuğa iki defa tıklayıp hayvanatıklayarak ya da F1'e bir kere basarak razor ekranında Durdur (Stop) tuşuna basıyoruz. Eylemler (Actions) kısmına yaptığımız hareketler kaydedilmiş olacaktır. Şimdi bu eylemlerin en altında sağ tuşla tıklayıp Özel İşlemler (Special Contruct) -> Bekle/Durma Ekle (Add Pause/Wait) seçiyoruz. Çıkan pencerede 1000 ms bekleme süresini ayarladıktan sonra makromuz hazır. Ekrandaki Döndür (Loop) seçeneğini seçmeyi unutmayın. Play dediğiniz anda tekrarlanmış işlemlere başlayacaktır.

Eğitmenlik

Bir Yeteneğin Eğitimini Almak (Teach)

Oyuna başladığınızda 1,000 gold size başlangıç olarak verilir. Bu para kendinizi eğitmeniz ve ihtiyaçlarınızı karşılamanız içindir.

Başlangıçta seçtiğimiz iki yetenek hariç tüm yeteneklerimiz 0 dır. Eğitim alarak hızlı bir şekilde 20-30 seviyesine çıkartabiliriz. Bunun için o yeteneğin ustalarını bulmalıyız. Örneğin Blacksmith (Demircilik) ancak bir Silah satıcısından öğrenilebilir. Nitekim hayvan eğitmeni olacak bir karakter için de Musicianship (Müzisyenlik) gerekli bir yetenektir. Çünkü bazı yetenekler: Peacemaking (Uyutma), Discordance (Güçsüzleştirme) bu yeteneğin de olmasını istemektedir.

Eğitmenlik

Çalışma alanında BARD'ı buluyoruz. Üzerine bir defa tıkladığımızda bir ekran açılır. Buradan "Train Musicianship" seçiyoruz, bizden para isteyecektir.

Eğitmenlik

Çantamızdan istediği miktarda parayı seçip satıcının üzerine bırakıyoruz.

(NOT: Öğrenmeye çalıştığınız yetenek kilitli olmamalı ve yetenekler toplamınız 700 den az olmalıdır, aksi takdirde sizi eğitmeyecektir).

Bu işlemden sonra Peacemaking (Uyutma) yeteneği için de aynısını tekrarlıyoruz.

Tinker (Demir İşçisi) satıcısından birkaç çalgı aleti alıp bir yandan hayvan eğitirken bir yandan o çalgı aletine iki defa tıklayarak Musicianship yeteneğimizi de aradan çıkarıyoruz.

* * *

Saatler sonra karakterimize döndüğümüzde Animal Lore (Hayvan Bilgisi) yeteneğinin öncelikli olarak 100'lendiğini görüyoruz. Bu gayet normal, çünkü siz hayvanla her konuşmanızda Animal Lore az ya da çok kazanırsınız.

Eğitmenlik

Bir yandan da statlarımızın arttığını görüyoruz. Strength 77 olmuş. Başlangıçta stat kasmakla uğraşmayın, çünkü statlarınızı tamamlamanın en uygun zamanı yetenekler toplamınız 700 e ulaştığında yapmaktır. Yetenekler toplamınız SKILLS penceresinin en altında yazmaktadır.

Etkinlik Zamanları

Karakterimiz 11. saatini doldururken yeter bu kadar dedik ve başlamak üzere olan bir etkinliğe katıldık. Bu etkinlikler şanslıysanız para kazanmanızı sağlayabilir. Başlangıçta güçsüz olduğunuz için Zar Turnuvası, Kar Topu etkinlikleri ile yetinmeniz gerek. Nitekim zar turnuvasına katıldık.

Eğitmenlik

Fakat şanssızdık kaybettik -.-

* * *

Gel zaman git zaman sonunda Animal Taming'i ertesi gün 100'lemeyi başardık!

Eğitmenlik

Çalışma alanından çıkmadan önce bir de Peacemaking'i 100 yapmamız gerek. Hayvanları uyutarak hem daha kolay eğiteceğiz hem daha güvende olacağız. Bunun için SKILLS penceresindeki Peacemaking yazısını ekran dışına sürükleyerek yetenek kutusunu çıkarıyoruz, ona iki defa tıklayıp üzerimize tıklıyor ve bunu makro haline getiriyoruz.

Eğitmenlik

Ve 2. günün sonunda yeteneklerim! Artık vahşi dünyayla savaşmaya hazırız!
(Acaba ^^)

Çalışma Alanından Çıkmak

Çalışma alanında giriş yaptığımız noktada bulunan Muhafıza bir kere tıklıyor ve açılan menüde yer alan TALK yazısına tıklıyoruz. Aşağıdaki gibi bir ekran çıkacak:

Eğitmenlik

Buradan Luna'yı seçiyoruz ve Okay diyoruz.

Bir bineğe ihtiyacımız var. Moongate'den Felucca -> Magincia'yı seçiyoruz, hemen orada bulunan atı eğitiyoruz (Boşuna mı kastık bu yeteneği ^^)

Eğitmenlik

Atımızla birlikte Ilshenar -> Humility'yi seçiyoruz. Geldiğimiz nokta yeşil yıldız ve gitmemiz gereken yer sarı yıldız:

Eğitmenlik

Buradaki girişte Drakeler bulunur. Başlangıç için onları eğitecek ve güçlerinden yararlanacağız.

Eğitmenlik

Tabi biraz şanssız günümüzdeyiz anlaşılan, öldük! Hemen girişte sağda bulunan Canlandırıcı (Healer) yoluyla tekrar yaşama dönüyoruz.

15 dakikalık bir uğraş sonunda ilk drakemizi eğittik ^^ Artık "all stay" yazarak olduğu yerde durmasını sağlayabilir, "all kill" yazarak bir başkasına onu saldırtabilir, "all come" diyerek yanımıza çağırabilir hatta "all guard" diyerek bizi korumasını bile sağlayabiliriz!

Eğitmenlik

Bir başka drake daha eğitip tekrar Luna'ya dönüyoruz.

O sırada bir kar topu etkinliği başladı, katılalım dedim. Merdivenlerin altı saklanmak için ideal, saklanıp bekledim herkesin kaybetmesini, ama sonra fark edildik :D Fakat şanslıydım yarışmayı 3. bitirdim. 30,000 gold ödül, hiç fena değil.

Eğitmenlik

Para lazım oldu!! Eğittiğimiz hayvanı alıp Felucca -> Minoc kapısından haritada S yönüne doğru ilerliyor ve Solen böcek deliklerini buluyoruz. Burada içinden değerli elmaslar ve para çıkan böcekleri drakelerimizle öldürüyoruz. Ama dikkat edin burası güvensiz bir alan, sıklıkla topladığınız paraları bankerinize teslim edin. Bankanız için her şehirde bulunan Banker satıcılarının yanında "Bank" yazmanız yeterli.

Sıra Veterinerlikte!

Hayvan eğitmeninin olmazsa olmaz yeteneklerinden biri de veterinerliktir. Bu yetenek ancak yaralı bir hayvana bandaj basarak kasılabilir.

Bandaj ihtiyacımızı gidermek için Tailor vendorundan "Bolt of Cloth" alıp bunu yine aynı satıcıdan elde edebileceğimiz makas (Scissors) ile 2 defa kesip bandaj haline dönüştürüyoruz. Eğer koyun öldürüp yününü kırpmayacaksanız, bandaj elde etmenin en ucuz yolu bu ^^

Eğitmenlik

Sonra yolumuz Ilshenar -> Sacrifice'a düşüyor. Herhangi bir geçiş noktası (Moongate) aracılığı ile buraya gelin. Haritada N yönüne doğru ilerlerseniz Meer Eternallerin bulunduğu Lake Shire'a geleceksiniz. Buradaki Meer Magelerin bir özelliği hayvanınıza arıları bulaştırmak (NOT: Bunun için bir White Wyrm gerekli, bunu oyundaki diğer eğitmenlerden yardım isteyerek ya da Luna'daki karlı kaplı adacıklardan kendiniz eğitebilirsiniz).

Meer Mage'ye dalan hayvanımız arılarla mücadele etmeye başlayacaktır. Arılar sürekli olarak onun canını azaltacak, sizse bir makro yardımıyla ona sürekli bandaj basarak Veterinary yeteneğinizi 100'leyeceksiniz.

Eğitmenlik

İşte yeteneklerimizin yeni hali! Giderek güçleniyorum galiba.

Eğitmenlik

* * *

Statlarımızı Ayarlamak

Bir eğitmen için gerekli diğer yetenek Magery (Büyücülük)'dür. Bununla kendinize can basacak, ışınlanacak, panzehir yapacaksınız.

Magery sınıfı büyülerini kullanırken mana ihtiyacınız olacak. Bunun için statlarınızdan Intelligence (Zeka) yüksek olmalı. Fakat biz de hiç yeterli mana yok. Bununla ancak yeteneğimiz 40 a kadar yükselir. Haliyle stat kasacağız.

Eğitmenlik

Statlarımızdan sadece Intelligence yükselişte olacak şekilde ayarladık, yetenekler toplamımız 590. 700 e tamamlamamız gerekli. İşte bu nedenle gerekli gereksiz birçok yeteneğin eğitimini alacağız (biraz masraflı olacak tabi). Örneğin Evaluating Intelligence, Blacksmith, Anatomy, Tailoring gibi birçok yeteneği öğrenerek toplamı 700 e çıkartıyoruz.

Eğitmenlik

Eğitmenlik

700 olduktan sonra Provisioner satıcısından Kindling (Çıra) satın alıyoruz. Tüm yeteneklerimizi yükselişte olacak şekilde ayarladıktan sonra çıraya iki defa tıklıyoruz. Her 30 saniyede bir stat artacaktır (NOT: Camping her zaman 0 (sıfır) olmalıdır yükselirse stat gelmez).

Aşağıdaki gibi bir LastObject makrosuyla sürekli çıraya tıklamayı sağlayabilirsiniz.

Eğitmenlik

Ve sonunda statlarımızı ayarlamayı başardık (Bunu artmasını istediğimiz yükselişte diğerleri kilitli ya da düşüşte olarak ayarladık). Fakat bir sorun var! Gereksiz yere öğrendiğimiz yetenekler. Onları olduğu gibi bırakıyoruz, biz Magery ve Discordance kastıktan sonra zaten sıfırlanmış olacaklar. Ama kasacağımız yetenekleri alabilmek için mutlaka bu yeteneklerin sağındaki oklar aşağı göstermeli (düşüşte olmalı).

Eğitmenlik

Macera Bizi Bekliyor!

Eğitmenlik

Artık yol alma zamanı! İlk hedefimiz Meer Eternaller. Yukarıda anlatıldığı gibi Ilshenar -> Sacrifice'da N yönünde bulunan Lake shire'a gidiyoruz. Burası bir Meer şehri. Meer Eternalleri öldürerek hem büyü kitabımızı tamamlayacağız hem para kazanacağız.

Eğitmenlik

Çıkan büyü kağıtlarını (spell scroll), Magery satıcısından aldığımız Büyü kitabı (spellbook)'a sürüklüyoruz ve kitabımızı tamamlıyoruz. Eğer kitabı tamamlamakla vakit kaybetmek istemiyor ve paranız varsa, Luna'daki oyuncu satıcılarından da 64 büyü bulunan full kitapları satın alabilirsiniz.

İpucu: Oyun içinde .market ya da [market yazarak oyuncu vendorları arasında en ucuz büyü kitaplarına ulaşabilirsiniz.

Magery Kasmak

Topladığınız ya da satın aldığınız bu kitap sayesinde Magery kasmaya başlayacaksınız. "Lower Reagent Cost" özellikli itemler 100% olduğunda büyü malzemesi olmadan büyü yapar ve rahatlıkla kasabilirsiniz, ama yoksa ya diğer oyunculardan isteyin, ya yaratıklardan toplayın ya da oyuncu satıcılarından satın alın. Tabi büyü malzemelerinin ücretini karşılarım diyorsanız sorun yok :)

Yeteneğimiz 24.6, Bu seviyeden 48.0 a kadar Bless büyüsü, 55.0 a kadar Magic Reflection büyüsü ve sonrasında Invisibility büyüsü ile 100.0 yapıyoruz. Elimize alacağımız bir "Eksi Mage Silahı" ile düşük seviye büyülerle de 100 leme şansımız var. Bu silahlar da yaratıklardan çıkar ya da oyuncu satıcılarından elde edilebilir.

Ölümsüz Bir Hayvana Sahip Olmak

Bir hayvan eğittiğimizde ona yiyecek vererek bonded (ölümsüzlük) sürecini başlatırız. Sürecin başladığından emin olmak için [bonded komutu kullanır ve hayvanı işaretleriz. Burada ne zaman ölümsüz olacağı da bildirilir.

Atlar meyve ile,
Dragon, drake, frenzied ostard et ile,
White wyrm et ve altın ile beslenirler.

Eğitmenlik

Eğer hayvanınız bonded değilse öldüğünde artık yeniden canlanamaz, gidip tekrar eğitmeniz gerekir. Ama bonded bir hayvan ona yemek verdikçe ve kullanmadığınız zamanlar stable ettikçe sizinledir.

Daha Fazlası! Artık Eşya İstiyorum!

Hayvanımızın bonded olmasıyla birlikte daha güçlü yaratıklarla savaşabiliriz. Örneğin Blood Elementallar. Yaklaşık 500-700 gold ve birçok eşya çıkıyor. buraya Spirituality'den E yönüne doğru giderek ulaşıyoruz. Dikkat edin bu zindan oldukça tehlikeli!

Eğitmenlik

İlk zamanlar iyi özellikli eşyalar bulamayabilirsiniz. Oyundaki LUCK değerinize bağlı olarak iyi item alıyorsunuz çünkü. Biriken paralarla Luna'daki vendorları dolaşıp Luck setleri alıyoruz, evet biraz pahalıya patlıyor ama sizi beklenilen özellikli itemlere yaklaştırıyor.

Eğitmenlik

Oyundaki 1. haftamızda karakterimizin birçok yeteneğini tamamladık, üstelik luck değerimiz 800 e ulaştı. İlerleyen zamanlar eğitmenimiz daha da güçlenecek, zengin olacak, evler sahibi olacak ve diğer oyunculara yol gösterecektir.

Eğitmenlik

İlgili Yazılar

Üye Girişi




Seviye Sınıfı Liderleri

Haftanın En İyileri

Etkinlik Birincileri

Günün Yaratığı

Ayın Resmi

{Forum}

Facebook Sayfamız